Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 5 maj 2018

Vardagshjältar

Värdet av att sitta varje dag med manus kan inte nog understrykas. Det behöver inte vara en lång stund, fem minuter kan räcka de dagar du har för mycket omkring dig. Var uppfinningsrik, hitta dina stunder att skriva på. I mobilen när du åker buss till exempel. Och grejen är. ..att om du gör det varje dag. ..sitter och nöter sittfläsket (eller står om du föredrar det men ja du fattar) så kommer det ut text. En text som så småningom blir en bok. Din bok. Och den hade inte blivit skriven om det inte var för att du gjorde just detta: satte dig ner och fick ner den på papper. 



Så.
Till er alla som stretar på med manus där ute. I vått och torrt, famlar i blindo, svamlar och tvivlar och har prestationsångest och you name it. Ni som skriver ändå. Även när det känns helt kasst. Ni är hjältar och hjältinnor.
Hjältinnor som faktiskt skriver boken.
Heja er. Heja mig. Heja oss. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar