Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 5 november 2017

Deltagarnummer 65

Jag har gått med i en utmaning som varar till årsskiftet. Skriver en text kring ett ord och/eller en bild på fem minuter. Varje dag. Väldigt roligt att se hur mycket jag kan komma på under dessa fem minuter. Här nedan följer onsdagens övning. Ordet är Deltagarnummer 65:

Konstapel Tusse hade en stor passion och det var bonsaiträd. Det hade börjat för många år sen när han släpades iväg av sin fru på en mässa om krukväxter. Där fanns en hörna med bonsaiträd och han kom att prata med utställaren. Han blev helt fascinerad och sen den dagen var han fast. Vid det här laget hade han en bokhylla full med böcker och tidskrifter om bonsaiträd. Det här var inget han berättade för sina kollegor, det kunde te sig en smula konstigt med denna passion och jobba som konstapel. De flesta tränade boxning eller kampsport eller något liknande. Ingen pratade någonsin krukväxter. Men bonsaiträden gav honom så mycket att han kunde inte sluta. Han hade till och med hittat ett sällskap på Facebook som delade hans passion. Nu var det så att han fått tips om en tävling om bonsaiträd. Han hade våndats mycket om han skulle delta eller inte, men till slut hade vännerna på Facebook övertalat honom. Han skulle delta. Han hade fått ett deltagarnummer, det var 65 och han hoppades med hela sin leopardsjäl att det var det vinnande numret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar