Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 18 augusti 2016

Skrivarlycka


Träffade en god vän i tisdags. Hände massor under det mötet och nu flödar kreativiteten vad gäller manus. Så skön känsla att med stor glädje kasta sig in i arbetet med att bygga en bok. Det var efterlängtat.

Kollar vädret. Konstaterar att det ska regna hela dagen. Men det stör mig inte. Inte ett dugg. Bara rycker på axlarna och dyker ner i manusarbetet.

Att-göra-lista för kapitel tre.


Var så inne i det att jag höll på att glömma att äta lunch, vilket inte tillhör vanligheterna direkt. Annars kan man ställa klockan efter min mage.

Och skulle det tryta kan jag gå in på Sofies bokblogg. Hon har många bra tips om skrivande. Eller varför inte lyssna på podradio som exempelvis den där Anna Gavalda pratar om sitt skrivande. Hon är helt fantastisk på att hantera dialog. Men just nu behöver jag inte de här. Just nu njuter jag.

2 kommentarer:

  1. Vilket roligt projekt att skriva en bok! Både utmanande och givande :)

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt peppande inlägg att få ta del av en måndag. Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera