Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 28 september 2015

Medicinfria dagar och 21 dagar

Njuter av dagar fria från biverkningar. Äter inga mediciner sen i torsdags. Gäller att passa på att njuta, vet ju vad som väntar på fredag.

På torsdag kväll är det dags igen, då ska jag ta Kortison inför fredagen. Förutsatt att blodprovet på onsdag får godkänt. Det har det gjort hittills, men det är alltid lika pirrigt. Jag vill inte bli uppringd av Onkologen på onsdagen eftersom det innebär att mina värden inte är tillräckligt bra. Bland annat räknar de antalet vita blodkroppar. Är de för få blir det att vänta med dosen några dagar. Hittills har det inte hänt mig - peppar peppar. Det är näst sista dosen på fredag. Börjar skymta ljuset i tunneln nu med andra ord. 


Allt kretsar dock inte kring cytostatikabehandlingen. Idag börjar ett 21-dagars meditationsprogram med Mentors Chanel. Det är helt gratis. Häng på vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar