Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 12 augusti 2015

Recept och yogapass

Var och styrketränade idag. Så härligt att känna orken är åter! Förra onsdagen var det nämligen lite si och så med den. Fick ta det extremt lugnt för att överhuvudtaget orka igenom. Skillnaden är kortisonet, det tar tid för min kropp att ställa om sig. Tog de sista tabletterna på måndagen. Gott att veta till nästa period. Min smoothie är verkligen en energihöjare när jag kommit hem. Och här kommer utlovat recept i ungefärliga mängder. Kör ofta på känsla och beroende på vad intuitionen säger och vad jag är sugen på blir det olika syrligt av ingefäran. Prova dig fram vad gäller mängden ingefära. Blir lätt syrligt men jag gillar det. :-)

Christinas smoothie
3-6 cm ingefära i skivor
1-2 tsk gurkmeja
1-2 msk olivolja
3 tsk matcha
saft från 1 pressad citron
ca 1/2-1 dl blåbär
1 banan
1-2 dl matyoghurt
Ev 1 dl vatten eller mjölk

Blanda i ett litermått. Lägg olivolja, gurkmeja och matcha i botten, då blandar det sig lättare. Kör med stavmixer, häll över i ett glas och njut.



Ett annat sätt att förstärka immunförsvaret är att köra detta yogapass med kundaliniyoga som jag fick tips om via Balans Online. Det är Göran Boll och Sara Emilionie på MediYoga Institutet som har skapat det. På Balans Online kan man skräddarsy sitt eget pass efter sina egna behov. Ett tips för den som vill köra själv hemma. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar