Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 19 juni 2015

Glad midsommar!

Jag har nog aldrig varit särskilt mycket för maten som äts vid midsommar, jul och påsk. Det är ju samma, i stort sett, som äts till alla högtiderna. Förutom julskinkan då. Det blir så erbarmligt tjatigt! Märklig tradition det där egentligen att äta samma mat. Så jag struntar i att äta köttbullar och prinskorvar och Janssons frestelse. Jag äter min laxmacka och den ugnsbakade laxen och sen är jag nöjd. I år äter jag inte ens det. Var inte sugen. Men jag dricker ett glas tranbärsdryck och höjer mitt glas i en skål för Moder Jord och hennes vackra natur. På söndag vänder det. Redan, känner jag med viss bävan.
Kanske inte världens snyggaste bild på tranbärsdryck ;-)

Hoppas ni har en midsommar ni trivs med. Min firas i sällskap av den här underbara boken. En bok för boknördar. Precis som jag vill ha det. Önskar er alla en fin midsommarhelg <3 br="">

2 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att det är samma mat vid de här högtiderna?!
    Tur, inte bara för djuren, att jag är vegetarian så jag får hitta på annat. I år (igår) åt vi sallad med pasta och ris, torkad tomat, rödlök, mozzarella m.m med riven parmesan på. Plus tacobröd, färskpotatis med dill, gott bröd med örtsmör. Det gick det med ;)

    Tranbärsdryck och skåla med Moder Jord och en bok... Tja, värre kan man verkligen allt ha det en midsommarafton- och helg!

    Kram så mycket och trevlig helg
    /mallamani

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som mycket god mat på midsommar! :) vi hade det bra, var och en på sitt håll. <3
      Kram! :)

      Radera