Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 6 mars 2015

Sevärt om kläder

För några månader sedan satt jag och slösurfade på utbildningsradions hemsida. Jag hittade då dessa mycket intressanta program om kvalitet med avseende på kläder med designern Camilla Thulin som programledare. Igår kväll fick jag tid att kolla på dem. Vetskapen att de snart tas bort från hemsidan satte fart på mig. De är cirka 30 minuter långa och totalt åtta avsnitt. Långt kan tyckas, men jag garanterar att det är bra mycket mer givande att kolla på dem än att kolla på melodifestivalen eller På spåret eller vad ni nu kan tänkas slötitta på.

Det mesta visste jag redan, men nu fick jag mer fakta. Sådant är alltid bra att ha när man ger sig in i diskussioner. :) Avsnitten väckte många tankar, orkar inte ta upp dem nu - men jag lär garanterat återkomma till dem. Framförallt: var är människors vilja att välja bort kläder som tillverkats i Indien mfl länder? Jag efterlyser konsumentmakten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar