Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 14 januari 2015

Bokslukerskans rapport

I'm back!
...eller nå't....
Blev visst ett långt uppehåll här, men det behövdes.
Vad har jag gjort sen sist.... hm... hjärnsläpp... inget skulle man kunna tro... Jo! Har bantat ner facebookandet och övrigt slösurfande. Blev så less när jag insåg hur mycket tid som gått åt till det under 2014. Istället har jag... tadaa... läst en bok. (Surprise surprise, ni som känner mig vid det här laget skakar väl leende på huvudet) Blev så där otroligt fast i den att jag inte ville släppa den ifrån mig förrän jag läst ut den. Ingen bra idé att ringa mig när jag läser, jag blir väldigt snäsig och avvisande. Har hänt många gånger att jag har god lust att snäsa av åt kompisar: jag skiter i dina problem, pah, dyk ner i en bok så ska du se att du kommer på andra spår. Men det säger jag så klart inte. Bara tänker. Och försöker avsluta samtalet så fort det bara går. Hörde talas om en tjej som i sina perioder av intensiv läsning helt ärligt bara svarade när någon ringde: Hej. Jag läser. Klick.
Kanske ska köra med den varianten någon gång? ;-)
Hur som, min intensiva läsning tog sitt slut sent en söndagsnatt. Hetsläsning av högsta graden. Var helt slut dagen därpå, men det var det värt.
Vad jag läste för bok?
Sophies historia av Jojo Moyes. Mycket, mycket bra historia.
Lyllos alla er som inte har läst den än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar