Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 3 november 2014

Hösttecken


Igår tog jag in mina tre Amaryllislökar från förrådet. De har legat i träda i två månader för att lökarna ska komma igen och förhoppningsvis skjuta upp blomknoppar. Hoppas på fina klockor lagom till jul.


Den här tiden, närmaste två veckorna efter ändring till vintertid, är en omställning. Känner mig liksom överrumplad av att solen hinner gå ner innan jag ens hunnit tänka tanken att gå ut. Dagarna är korta och det gäller att prioritera sina göromål för att hinna ut i solen innan den går ner igen. Och ändå bor jag i Linköping. Har fler soltimmar än Umeå till exempel. Prioritera om, vända på steken...mycket tid blir det till att pyssla inomhus. Som med ljusskålen. Fördelen med mörkret är att jag inte ser dammråttorna utan nöjt sjunker ner i soffan med en bok och en kopp te. Det ger en inre frid. Dammråttorna får dansa bäst de vill.

Vinterpyntade ljusskålen igår med kransen av glasblommor. Den lyser upp så vackert. 
Det går åt många ljus, härligt är det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar