Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 27 oktober 2014

En ny värld

Det här med smartphone... jag är helt imponerad. En helt ny värld som öppnat sig. Alla dessa radioprogram jag kan lyssna på när helst jag känner för det. Och olika poddar som författarpodden och skrivarpodden. Och intressanta intervjuer i radioprogrammet Värvet.

Sen har jag också upptäckt fördelen med att ha en yogaapp i mobilen. Sååå smidigt! Finns liksom inga ursäkter längre, bara att sätta på sig lurarna och köra igång ett pass på 30 minuter. Har hittat på en massa ursäkter tidigare som att jag behöver vänta efter maten. Inte då! Eller som att jag måste rulla ut yogamattan. Inte då! Eller som att jag behöver byta om. Inte då! Bara att sätta på sig lurarna och köra. Som en guidad meditation fast nu är det guidat yogapass.

Tidigare har jag mest snurrat runt på facebook och instagram och twitter men med en känsla av slöseri med tid. Ganska meningslöst tidsfördriv om jag ska vara hel ärlig. Tröttnar rätt snabbt. Men det här med poddar och radioprogram, det tilltalar verkligen mig på en helt annan nivå. 

Mitt absoluta favoritprogram är just nu Lundströms bokradio.

Behöver jag säga att jag är helt såld på min smartphone? :)

2 kommentarer:

  1. Åh! Yoga-app! Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Precis vad jag behöver ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en bra grej! Bara att köra. :)

      Radera