Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 15 juni 2014

Ögongodis och en god bok

Har läst Fredrik Backmans Min mormor hälsar och säger förlåt. Helt underbar bok, men Elsas röst ekar i skallen på mig. Det blev liksom too much efter lite för många timmars läsning. Inget bra när jag ska skriva på mitt eget manus. Tappar ju bort min egen röst, Elsa tjattrar obönhörligt på i min skalle. Hon är en trevlig flicka, men inte när min hjärna tycks ha hamnat på repeat i Elsasnack. Ett tips till alla er som skriver: skriv på förmiddagen och läs böcker som ovan nämnda på eftermiddagen. Annars kan det bli svårt att hitta sin egen röst. Så för att rensa skallen igår gick jag promenaden och tog de här bilderna:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar