Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 2 januari 2014

Så förunderligt grönt

Nu när snön lyser med sin frånvaro förundras jag över hur grön mossan är. Den riktigt lyser mitt bland allt det grå och bruna. Det är så vackert!



Likadant på gamla träd. I grenklykor och på en del grenar växer mossan och i det här grå vädret lyser den. Just därför älskar jag gamla träd. De har en historia att berätta med sina mossbeklädda grenar och stammar.


2 kommentarer:

  1. Det är sagolikt vackert och vi behöver verkligen färg i allt det gråbruna... Grönt symboliserar livet, kan man väl säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och vore det inte för allt det gråbruna skulle vi inte se och uppskatta det gröna. :)

      Radera