Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 22 december 2013

När det lider mot jul

Nu är det snart jul. Många träffar familj och släkt. Vill bara påminna om hur viktigt det är att SE varandra. Se varandra för dem vi är, med de förutsättningar vi har för dagen och utgå ifrån det. Ta varandra för de vi är. Det är så lätt att bli besviken. Äntligen ses vi, förväntningarna skruvas upp till max och allt ska vara perfekt. Tror vi.

Det är som bäddat för dunderstor besvikelse. Kom då ihåg att ingen är perfekt. Vi är alla här för att lära. Allt är perfektion men ingen är perfekt. Stor skillnad.

Vad är bästa botemedlet för besvikelse?

Ödmjukhet o Tacksamhet för det vi har.  ♥

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar