Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

tisdag 5 november 2013

Ställ en fråga

Vaknade imorse med funderingar kring jobbet. Inte stressade tankar utan snarare insikten om att det är dags att ställa en fråga till mitt drömjag. För många frågetecken. Börjar bli något av en bikupa. 

Det är så tryggt med vetskapen att vad jag än har för funderingar så är det bara att ställa en tydlig fråga innan jag somnar. Under nattens drömmar får jag svar. 

Ibland kan svaret vara lite väl brutalt ärligt. Men drömjaget vill bara väl. Och det fungerar som terapi att våga möta svaret känslomässigt. Våga känna det där jobbiga, våga gråta. Och släppa taget om det. För att sedan komma vidare, med insikt om vad jag ska göra.

Så går du och grubblar på hur du ska lösa en sak, be ditt drömjag om vägledning. T ex inatt vill jag ha vägledning om hur jag ska komma vidare på jobbet. Jag lovar, du kommer få svar. Ibland i form av en känsla du har att du bara vet vad du ska göra när du vaknar på morgonen, men andra gånger i form av en tydlig dröm.

4 kommentarer:

  1. Det är intressant det där. Tror jag ska prova i kväll! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det intressant!
      Hoppas du fick ett tillfredsställande svar. Annars är det bara att be drömjaget förtydliga svaret. :)
      Kram!

      Radera
  2. Jag ska bara leta fram han den där drömjagfiguren, jag vet att han finns därinne bakom stress och panik och krav, jag har träffat honom förut..:-) Hoppas solen skiner i Linköping. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha tillit, drömjaget kommer när det lugnat ner sig i ditt liv. Nja det regnar nu men tidigare idag sken solen glimtvis. Kramis

      Radera