Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 16 september 2013

Jag skriver för livet....


Roade mig med att skriva om texten lite till den här låten.... precis så här känns det att skriva...

Jag skriver för livet för allting som växer
som lever och andas och föds och dör.
Jag skriver för livet jag vet inget annat
som ger både mening och dagligt bröd

Jag skriver för livet jag skriver för full hals
Jag leker med meningar och kysser ord
Jag skriver för livet Med huvet i himlen
och fötterna dansar på Moder jord

Jag skriver för livet, natt å da
Jag skriver för livet, sån e ja
Jag skriver för livet, da å natt
Jag skriver för livet, därför att
Jag skriver för livet

Jag skriver för livet med bultande hjärta
och själen är bräddfull av glädje och sorg
Jag skriver för livet jag våndas, jag njuter
och säljer min möda på månglarnas torg

Jag skriver för livet och glömmer bort döden
för vid den horisonten syns inget ljus
Jag skriver för livet och litar på tiden
som alltid har växt till nästa nu

Jag skriver för livet, sån e ja
Jag skriver för livet, natt som da
Jag skriver för livet, da å natt
Jag skriver för livet, som besatt
Jag skriver för livet 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar