Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 10 mars 2013

I väntan på våren...

Miniorkidén på G att blomma

...gläds jag över orkidéerna som blommar och kommer blomma. Fick den här miniorkidén av en granne för ett par år sen. Visst är det härligt med krukväxter som står som minnesmärken på fönsterbrädorna. Särskilt när de kommer igen och blommar. Orkidéer är ganska lättskötta. Gäller bara komma ihåg att ställa dem i vatten i 15 minuter en gång i veckan så blommar de rikligt. Jag lägger in en påminnelse i mobilen så slipper jag belasta minnet med det.


Respektingivande gaddar! : )

Snart...!



En del krukväxter har dykt upp i mina drömmar. Inget uppslagsverk i världen kan tala om vad det handlar om. Bara jag själv. En sann övning i att lyssna inåt för att reda ut vad drömmen vill säga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar