Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 28 januari 2013

Uj, uj, uj....

....vad jag har försummat bloggen den senaste tiden. Men jag har skrivit desto mera. Kom dock fram till att jag saknade att lyfta fram guldkornen i min vardag, så jag bestämde mig för att fortsätta med det även om det tar tid av skrivandet. Det är helt klart värt det. Apropå att lyfta fram guldkorn, vill tipsa om den här tidningen som fokuserar på det positiva som händer i världen. Undrar hur världen skulle se ut om vi enbart hade sådana tidningar?

Första boken i trilogin.

Har sedan senaste inlägget läst trilogin om Gertraud av Maria Gustavsdotter. Författaren är skicklig på att lämna detaljer som gör att man vet precis hur något ser ut. Oförglömliga minnen, som Elizabeth George uttrycker det. Det är ett knep vi författare tar till för att läsaren ska ha svårt att lägga ifrån sig boken. Det och sk cliffhangers, dvs ge en hint i slutet av ett kapitel om vad som komma skall som gör att man inte vill lägga ifrån sig boken. Maria Gustavsdotter är skicklig med sina cliffhangers. Fick några gånger påminna mig själv om att det är bara en roman, ingen sann berättelse. Min inlevelseförmåga är lite väl bra.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar