Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 14 december 2012

Det här med sinnesstämning....

En del böcker funkar bara inte att läsa för tillfället, hur mycket man än försöker. Så var det med Drömbokhandeln. Jag hade hört att den skulle vara kanonbra. Och jag läste. Och läste. Men satt mest och gäspade. Kom ca 100 sidor in i boken. Den ville inte stämma överens med mig så jag gav upp till slut. Läste Sonjas hemlighet istället. Nu har jag läst, som ni vet, Tyst musik. Fullträff.

Precis så här är det. En del böcker funkar bra i en viss stämning, andra funkar bättre i andra känslolägen. Beror alldeles på vad för typ av film man vill se på sin inre duk. Därför är lyckan stor när jag hittar en bok som är en fullträff för mig där jag befinner mig just nu känslomässigt. Då kan man verkligen tala om att vara uppslukad av den boken.

Det är för väl att biblioteket finns så jag kan välja och vraka desto mer för att hitta en bok som motsvarar min sinnestämning. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar