Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 2 november 2012

Å...

... den här helgen är det All helgona. Alla ljus som lyser upp i mörkret. Gillar den här högtiden, just för att den lyser upp. Och för att det är inget hets kring den. Inga julklappar som ska köpas in, ingen mat som ska inhandlas bara för att det är jul (och för övrigt är det i stort sett samma mat som vi äter vid midsommar och påsk. Hur tråkigt är inte det??). Man kan, om man vill, åka till kyrkogården och njuta av alla tända ljus.

Bifogad bild
Bilden har jag hämtat här


Har förstått efter att ha pratat med andra om min vurm för All helgona att jag inte är ensam om det. Det brukar märkas när jag besöker kyrkogården. Den är nog aldrig så välbesökt som under denna helg. Särskilt minneslunden.

Här i Linköping har dessutom Åbacka café ljusupplevelse vid Stångån. Kan varmt rekommenderas!

Ha en skön helg allihop, det tänker jag ha! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar