Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 9 juli 2010

Ahhh ljuvliga sommar

Det blir inte mycket bloggande denna ljuvliga tid. Som ni kanske förstår är jag hellre ute och njuter i fulla drag av sommaren. Men jag misstänker att det inte är många av er läsare som vill sitta vid datorn denna tid heller. Så det är nog ömsesidigt. :)

Juli är inne på nionde dagen och värmeböljan håller i sig. Ur numerologiskt perspektiv är detta en bra månad för att vända uppmärksamheten inåt. Var i naturen, helst vid något vatten, och sök svaren på dina frågor inom dig. Att tillbringa tysta stunder vid vattendrag av något slag så som sjöar, hav, åar, bäckar, floder har särskilt god effekt på ens mående. Det brukar vara lättare att få svar på ens frågor under denna månad, så passa på om du går och grunnar på något. Juli är också en bra månad att läsa böcker som får en att må bra. Det dräller verkligen av dåliga nyheter nu, så gör dig själv en tjänst och undvik nyheterna en tid. Läs istället böcker med positiva budskap som gör dig på gott humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar