Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 24 januari 2010

Världsår och personligt år

Såg en dokumentär om Albert Einstein där de berättade att hans mest framgångsrika år var 1905. Jag blev så klart nyfiken på vad han hade för livsväg och om året 1905 var något alldeles särskilt ur numerologiskt perspektiv.
Det var det. :)
Inte helt otippat....
... för Albert Einstein hade livsvägen sex och 1905 var ett världsår sex. När det är samma siffra på världsåret som livsvägen kan det året bli extra framgångsrikt. Det kan vi nog hålla med om att så var fallet för Albert Einstein år 1905.... :)

Någon annan som haft ett mycket framgångsrikt år är Sandra Bullock. År 2009 hade hon stora framgångar med två filmer. Tar man en titt i numerologin hittar man en del av förklaringen där: hon har livsvägen åtta. 2009 var hennes personliga år åtta. Det gäller samma teori som ovan; när livsvägen stämmer överens med det personliga året kan det året bli ovanligt framgångsrikt.

.... men det är ju givetvis inte så att framgången kommer utan eget arbete. Jag vet att Sandra Bullock har arbetat hårt för att nå dit hon kommit som skådespelerska. Det underlättar dock att ens livsväg är densamma som det personliga året eller världsåret, det blir som grädden på moset och det tackar vi väl inte nej till?

Förstår ni nu varför jag tycker numerologi är så oerhört roligt? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar