Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 2 april 2009

Vårkänslor

Såg min första tussilago för i år. En enda som lyste starkt i diket och fångade min uppmärksamhet. Senare såg jag min första citronfjäril för i år. Åhhh blir så glaaaad av vårtecken.
Under promenaden plockade jag påskris. Mötte en 10 månaders golden retriever och hans husse. Det första valpen gör är att bita i mitt knippe med påskris. Jag riktigt såg hur den tänkte:
Ah, en hel knippe med pinnar till mig! :)
Den hade uppenbarligen aldrig varit ute och plockat påskris tillsammans med husse. En tjej med en hel knippe pinnar, det var ju helt oemotståndligt! Valpen gjorde flera försök å ta hela knippet ifrån mig. Vilket fick mig å skratta stort. Härligt med soooool och vårkänslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar